Ik kan het al zelf!

In het thema “ik kan het al zelf” schonk ik aandacht aan de zelfredzaamheid van de kleuters.
Ik moedigde de kleuters aan om zelfstandig
·         het jasje aan te trekken
·         de handjes te wassen
·         het neusje te snuiten
·         het broekje aan te trekken na het toiletbezoek
·         het schooltasje te openen en te sluiten
·         het schooltasje op de rug te doen
·         op te ruimen …
Zo wordt je kleuter echt groot en verdient hij een pluim!!!
Ook thuis kan je je kleuter stimuleren door vaak positief te bevestigen; daar “groeien” ze van!
En juist omdat ze nu al echt groot zijn, mochten ze ook al eens knippen!
Daarnaast gingen we samen met het 6de leerjaar naar de bib. De leerlingen van het 6de  mochten verhaaltjes voorlezen. Mijn kapoenen maakten al snel nieuwe vriendjes. Het was zowel voor groot als klein genieten.








































































Reacties

Populaire posts van deze blog