De eerste schoolweken...
De eerste schoolweken had ik vooral aandacht voor het zich
goed voelen in de klas. Heel wat leuke activiteiten hebben daartoe bijgedragen:
De kleuters maakten “de grote werkmap”. Hiervoor mochten ze
kliederen met de handjes in de verf. Sommigen tekenden ook al vormen of hun
eigen symbool in de verf. Het wegvegen van die tekening en het opnieuw kunnen
beginnen vonden ze heel leuk.
De juf vertelde het verhaal van Dribbels eerste schooldag. Dribbel kliederde ook in de
verf maar dan met zijn pootjes. Wij deden het dus al met de handjes en Dribbel
nodigde ons uit om het ook eens met de voetjes te proberen. Wist je dat Dribbel
zelfs eens in onze klas is geweest? De pootafdrukken waren het bewijs. Na een
hele zoektocht vonden we Dribbel terug in het bureau van de directeur.
In het godsdienstmomentje “zoals de blaadjes van de
zonnebloem horen we samen”, kon je echt de verbondenheid in ons klasje al
voelen. Stil worden, dankbaar zijn…. heel eventjes lukt dit al.
En velen onder jullie zullen er waarschijnlijk van opkijken
hoe snel je kapoen de symbooltjes van de klasgenootjes leert. Super hé!
Reacties
Een reactie posten