Muziek.
Ons nieuw vriendje voelde zich snel thuis in de klas. We
konden dus gauw van start gaan met het thema “muziek”.
De kleuters mochten zelf kiezen welk muziekinstrumentje ze
wilden knutselen (schilderen en versieren met plakfiguren).
Het belangrijkste was echter muziek beleven, creatief omgaan
met klanken en ritmes en ervan genieten.
·
Instrumentjes leren kennen en ermee
experimenteren.
·
Ritme aanvoelen via ritmespelletjes, hoog – laag
ervaren, snel – traag beleven.
·
Muzikaal verhaal beluisteren.
·
Experimenteren met geluiden en muziek online.
·
Eventjes meegenieten van een djembé –les in het
5de leerjaar.
·
Stoelendans: muziek – geen muziek ervaren.
·
Muzikale meespeelvoorstelling (percussie –instrumenten)
van het duo “Crescendo”.
·
…
Ons klasgenootje Warre beleefde een hoogdag. De juf hoorde
bij toeval dat zijn papa een muzikant (keyboard) is. De kleuters mochten
genieten van een sfeervol muzikaal en interactief uurtje.
Reacties
Een reactie posten